Sunday 19 February 2012

mancing bro!!


heyy ladies!! *rossa ker aku nih =)
hellow mr boy!! *errrr, lee hyori da ni ^^
(short post. short la sgt heee)

ermmmm, busy cuti sabtu ahd aritu. thats why aku xsempat nk update post.
aku g mancing hehe. ngn fmly mmg best!! ktorg da mcm ber picnic kt tepi kolam tu. siap bwk tikar bagai (mcm lar mancing kt port dicson) pdhl ade jer, tempat tu sedia kn krusi bessaaaa malas, seb bek xbwk khemah. kot x mmg mcm nk bt kndurik kawen dhhh haha

ape aku nk ckp kt cni, g mancing ngn family lg best drpd g mncing sensorang or dgn kawan.
sbb bile kite g mancing ngn family, kite akn dpt erat kn silaturrahim in our family *ofcoslar*
pastu, lg best!! sbb xde lar sunyi sgt.
family rmai yg bg smangat. hahakkzzz. mmg lawak time tu. org lain yg g memancing kt ctu mesti jelezz ngn ktorg.

sbb ktorg mmg happening giler ahh. mwahahaha (gelak berteraborrr). 
smbil memancing ktorg makan KFC u olsssssss. sape xpnh bt kne buat mende nihhhh. mkn kfc tepi kolam. smbil tunggu ikan mkn umpan. hehe. haaa citer pasal umpan. umpan actually bgantung ngn ikan ape yg korg nk. kalo nk mancing dpt ikan besar ckit kne la bg umpan yg bagoosss. 

hemmmm,
kalo mancing kt air masin bese aku pkai umpan ikan kecik or udang jer. tp aritu ktorg g mncing kt kolam air tawar, so pakai dedak je ahh aku. tp ade ahh ramuan rahsia yg aku cmpur kn ckit. xkesah ahh kalo ade org nk gune dedak bomb merah tu ker hape2 je ahh. so ade rezeki tuhan bg, dpt ahh ikn bessaaaaaa. dlm 3 ker 4 kilo cmtu ahh g timbang. hehe *jgn jelezz* bessaaa giler ahh. pastu ade ahh dpt lg 1 ikan mmg bessaaaa. sronok dowhh. 

mmg rugi sape yg xikot g mncing aritu. of cos ahh abang xde sbb g plkn kn. kalo dy ikot, mmg kt ctu, dy ahh yg plg byk dpt ikan. sbb dy lg pakka bab2 mancing nih.

mlm plak, ktorg bt ikan bakar. terbaekkkkk!
(pic mls nk transfer n upload kt cni sorry)

No comments:

Post a Comment